(၇) ေဆးေရာင္လွလွ ျခယ္ကာသ
ဦးစြာပထမေျပာလုိတာက လူေတြမွာ အႀကိဳက္ႏွစ္သက္ဆုံးဆုိတဲ႔အေရာင္နဲ႔ လုံး၀မႀကိဳက္တဲ႕အေရာင္ရယ္ဆုိၿပီးအမ်ားအားျဖင့္ရွိတက္ၾကပါတယ္။ ဥပမာအာျဖင့္ ကုလားလူမ်ဳိးအမ်ားစုဟာလိေမၼာ္ေရာင္၊အေရာင္ေၾကာင္ေၾကာင္ေတာက္ေတာက္ေတြကုိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကၿပီး၊ တရုပ္လူမ်ဳိးအမ်ားစုကေတာ႔ ဘာလုပ္လုပ္အနီေရာင္ကုိ အမ်ားဆုံးအသုံးျပဳၾကပါတယ္။
ဒီေတာ႔ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္လာလူမ်ဳိးမ်ားဟာ ဘယ္အေရာင္ကုိ အႏွစ္သက္ဆုံးလည္း ေျဖပါဆုိၿပီး ေမးလာရင္ အျဖဴေရာင္လုိ႔ မတုိင္းမဆြေျဖခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ႔ ျမန္မာျပည္မွ ကားမ်ားရဲ႔အေရာင္မွာ အျဖဴေရာင္က၉၀%ေတြ႔ျမင္ရၿပီး၊ အမ်ဳိးသားအက်ီျဖစ္တဲ႔ လည္ကတုံးဟာလည္း အျဖဴျဖစ္သလုိ အေရာင္နဲ႔ပတ္သတ္လာရင္ အျဖဴေရာင္ကုိ Crazy ျဖစ္တယ္လုိ႔လည္းထင္ျမင္ေနမိလုိ႔ပါ။ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ အျဖဴေရာင္ကုိ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းဆုိတဲ႔ခံယူခ်က္မ်ဳိးနဲ႔ အသုံးျပဳၾကတာမ်ားပါတယ္။
တစ္ျခားသူေတြမေျပာပါနဲ႔ဦး ဒီဇုိင္းဆြဲတဲ႔ ဒီဇုိင္နာ ကုိယ္တုိင္မွာ Crazy ျဖစ္တဲ႔အေရာင္ေတြ ရွိတက္ၾကပါတယ္။ဒါဟာဒီဇုိင္နာအတြက္ ျပဳျပင္ယူရမဲ႔ကိစၥပါ။ ဒီဇုိင္နာတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္အေရာင္ကုိ ငါႀကိဳက္လုိ႔သုံးတယ္၊
ဘယ္အေရာင္ကေတာ႔ ငါမႀကိဳက္လုိ႔မသုံးဘူးဆုိၿပီး ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္မရွိပါဘူး။ အေရာင္တစ္ခုကိုိ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ဘာအေရာင္လာလာ သုံးတက္ေအာင္ေလ႔က်င့္ထားရပါမယ္။ ဒီလုိမွမဟုတ္ရင္ကုိယ္ဆြဲသမွ်ပုံေတြဟာ ဘယ္လုိပင္ အေတြးအေခၚ(Idea)ေကာင္းေနပါေစ တစ္ပုံနဲ႔တစ္ပုံ ခပ္ဆင္ဆင္ေတြျဖစ္ကုန္ၿပီး မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ၃ေရာင္၄ေရာင္ထဲမွ မထြက္ပဲလည္ေနပါလိမ္႔မယ္။ ဒီေတာ႔ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ အေရာင္ေတြအကုန္စုံေအာင္ ေလွ်ာက္သုံးပါ။ ဒီလုိသုံးျခင္းအားျဖင့္ အစပုိင္းမွာမႀကိဳက္တဲ႔အေရာင္ေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးစိတ္ထဲ ခုိးလုိးခုလုျဖစ္ေနေပမဲ႔ ေနာက္ပုိင္းမွာမႀကိဳက္ဘူးဆုိတဲ႔ အေရာင္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္လာပါလိမ္႔မယ္။
ခုရွင္းျပမည့္ အေရာင္အေၾကာင္းကေတာ႔ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ အေရာင္ေတြ အသုံးျပဳတက္ေအာင္ရွင္းလင္းတင္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္ ဒီဇုိင္းဆြဲလာတဲ႔ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ ေတြ႔ရွိလာတဲ႔အေရာင္သီအုိရီတစ္ခုကုိ ခ်ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကဘာလည္းဆုိေတာ႔ အျမင္ဆိုင္ရာအႏုပညာ(Visual Art)ျဖစ္တဲ႔ ဒီဇုိင္းမွာ အေရာင္ေတြဟာ အဓိကအခန္းက႑မွာ ပါ၀င္တယ္ဆုိတာလည္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ပုံတစ္ပုံကုိ မ်က္လုံးနဲ႔ၾကည့္ၿပီးမွ ဦးေႏွာက္နဲ႔ေတြးကာ ဆုံးျဖတ္ရေတာ႔ မ်က္လုံးရဲ႔ခံစားမႈကုိ သရုပ္ခြဲ(analyse)လုပ္ၾကည့့္္မိပါတယ္။
အျမင္တစ္ခုမွာ ရုတ္တရက္ေျပာင္းလဲျခင္း(Suddenly) ဆုိတဲ႔ခံစားမႈ႔ေၾကာင့္ သိသာစြာ ကြဲျပားျခားနားျခင္းဆုိတဲ႔ ခံစားမႈေတြကုိျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ တစ္ဆင့္ျခင္း(Step ByStep)ေျပာင္းလဲျခင္းမွာေတာ႔ ကြဲျပားျခားနားျခင္းဆုိတဲ႔ ခံစားမႈေတြကုိ အနည္းငယ္သာ ခံစားရတက္ပါတယ္။ ေ၀းကြာစြာ ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ကြဲျပာျခားနားျခင္းကုိသိသာေစၿပီး ျဖည္းညွင္းစြာ ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ကြဲျပားျခင္းဆုိေသာ ခံစားမႈေလွ်ာ႔က်ေစတာျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ ကိန္းဂဏန္းမ်ားျဖင့္ရွင္းျပပါမယ္...။
ပထမကိန္းစဥ္တန္း = ၁၊ ၅၊ ၉၊ ၁၃၊ ၁၇ ........ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ၾကားတြင္ကိန္း ၃လုံးရွိသည္။
ဒုတိယကိန္းစဥ္တန္း =၁၊ ၃၊ ၅၊ ၇၊ ၉၊ ၁၁၊ ၁၃၊ ၁၅၊ ၁၇ ........ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ၾကားတြင္ကိန္း ၁ လုံးရွိသည္။
အထက္ပါကိန္းတန္း ၂ခုကုိေလ႔လာၾကည့္လွ်င္ ၁ မွ ၁၇ ကုိေရာက္ဖုိ႔ရာ
ပထမကိန္းစဥ္တန္းမွာ ၅၊ ၉၊ ၁၃ စေသာ ကိန္းသုံးလုံးပဲျဖတ္သန္းရၿပီး ကိန္းတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုၾကား ေျပာင္းလဲသြားမႈ ေ၀းကြာပါတယ္။
ဒုတိယကိန္းစဥ္တန္းမွာေတာ႔ ၃၊ ၅၊ ၇၊ ၉၊ ၁၁၊ ၁၃၊ ၁၅ စေသာ ကိန္းခုႏွစ္လုံးျဖတ္သန္းရတဲ႔အတြက္ေၾကာင့္ ကိန္းတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုၾကား ေျပာင္းလဲသြားမႈ မွာသိပ္မသိသာေပ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲေနတယ္ဆုိတာေတာ႔ ေသခ်ာပါသည္။
အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ႔ ေျပာင္းလဲျခင္းကုိအသုံးျပဳတဲ႔ေနရမွာ ေအာက္မွာပါရွိတဲဲ႔(၁) ႏွင့္ (၂)အျပင္ အေရာင္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ (၃)ကုိလည္းဂရုျပဳေလ႔လာသင့္ျပန္ပါတယ္။
(၁) နီးစပ္ေသာအေရာင္မ်ားကုိအသုံျပဳျခင္းႏွင့္ ရွာေဖြျခင္း
(၂) အေရာင္တစ္ခု၏ အလင္း၊ အေမွာင္၊ အႏု၊ အရင့္ကုိအသုံးျပဳျခင္းႏွင့္ရွာေဖြျခင္း
(၃) အပူေရာင္ကုိအေအးေရာင္ႏွင့္ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး၊ အေအးေရာင္ကုိ အပူေရာင္ျဖင့္ ျပန္လည္ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း
အထက္ပါအခ်က္(၃) ခ်က္နဲ႔ ဒီဇုိင္းတစ္ခုကုိ အလြယ္ကူဆုံးအေရာင္စပ္ႏုိင္ပါတယ္။
(၁) နီးစပ္ေသာအေရာင္မ်ားကုိအသုံျပဳျခင္းႏွင့္ ရွာေဖြျခင္း
အေရာင္တစ္ေရာင္ႏွင့္တစ္ေရာင္စပ္ဟပ္အသုံးျပဳရာမွာ နီးစပ္ေသာအေရာင္မ်ားျဖင့္လည္း လုိက္ဖက္မႈရွိေအာင္ေရြးျခယ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဥပမာေျပာရလွ်င္ျဖင့္ အနီေရာင္ႏွင့္ပန္းေရာင္ သည္ ကြဲျပားေသာ္လည္း နီးကပ္မႈရွိေနၿပီး
အနီေရာင္ႏွင့္ အျပာေရာင္မွာေတာ႔ ၾကားတြင္ ပန္းေရာင္အျပင္ ခရမ္းေရာင္တစ္ေရာင္ထပ္ၿပီး တုိးလာေသာေၾကာင့္သိသာစြာေျပာင္းလဲမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ (ကိန္းစဥ္တန္း သေဘာကုိေဖာ္ျပပါသည္။)
အနီေရာင္ႏွင့္ ပန္းေရာင္ဆုိတဲ႔ေနရာမွာ အေရာင္ ၂ေရာင္တည္းလုိ႔ ဆုိႏုိင္ေပမဲ႔ တကယ္တန္းလက္ေတြ႔မွာေတာ႔ဒီအေရာင္၂ေရာင္ၾကားမွာ ကြဲျပားျခားနားေသာ အေရာင္မ်ားရွိေနပါေသးတယ္။ အနီေရာင္မွ ပန္းေရာင္ၾကားမွာအနီပုိမ်ားေသာအေရာင္နဲ႔ ပန္းေရာင္ပုိမ်ားေသာအေရာင္ ဆုိၿပီးအေရာင္အမ်ားအျပား ရွိေနျခင္းကုိဆုိလုိတာပါ။
ပုိမ်ားတယ္လုိ႔ ဆုိတဲ႔ေနရာမွာလည္း ပါ၀င္မႈရာခုိင္နႈန္း(Percentage) ဘယ္ေလာက္လည္းဆုိတာက အေရာင္ေတြကုိထပ္မံကြဲလြဲေစျပန္ပါတယ္။
အေရာင္တစ္ခု၏ အလင္း၊ အေမွာင္၊ အႏု၊ အရင့္ကုိအသုံးျပဳျခင္းေၾကာင့္လည္း လုိက္ဖက္ညီေသာ အေရာင္မ်ားကုိရရွိေစပါတယ္။ အေရာင္တစ္ေရာင္မွာ အျဖဴနဲ႔အမဲ ေရာစပ္မႈေၾကာင့္ လင္းေသာအေရာင္၊ ေမွာင္ေသာအေရာင္ ကုိျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
ဒီလုိပါပဲ မူလအေရာင္ရဲ႔ ပါ၀င္မႈေၾကာင့္လည္း အႏု၊ အရင့္ေတြျဖစ္ေပၚလာတာပါ။
အနီေရာင္ကုိ ေရြးျခယ္မယ္ဆုိပါစုိ႔ ဒီလုိေရြးျခယ္တဲ႔ အခါမွာ အမဲပါ၀င္မႈမ်ားလာေလေလ အေမွာင္ေရာင္ဘက္သုိ႔ေရာက္ေလေလျဖစ္ၿပီးၾကားမွာ ၾကက္ေသြးေရာင္၊ အညိဳေရာင္မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာေတာ႔ အမဲေရာင္ဆီကုိ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။အျဖဴေရာင္ပါ၀င္မႈမ်ားလာေသာေၾကာင့္ ပန္းေရာင္ဘက္သုိ႔ တျဖည္းတျဖည္း ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ ဒီလုိပဲအျဖဴေရာင္ေရာစပ္တဲ႔အခါမွာ မိတ္ကပ္ေရာင္(အသားေရာင္)တုိ႔ကုိ ျဖတ္သန္းၿပီးမွ အျဖဴေရာင္သုိ႔ေျပာင္းလဲေစပါတယ္။ မူလအရာင္ပါ၀င္ေလေလ ေတာက္ပေသာအေရာင္ကုိရရွိၿပီး ပါ၀င္မႈ နဲေလေလမွိန္ေသာ (အားေျပာ႔ေသာ)အေရာင္ကုိရရွိေစပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေရာင္တစ္ေရာင္တြင္အၿဖဴ ႏွင့္အမဲပါ၀င္မႈ၊ မူလအေရာင္ပါ၀င္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ ကြဲျပားေစေသာ ခပ္ဆင္ဆင္ အေရာင္ကြဲမ်ားကုိ ရရွိေစပါတယ္။
ဒီဇုိင္းတစ္ခုကုိေရးဆြဲရာမွာ ( အနီ၊ အ၀ါ၊ လိေမၼာ္၊ ပန္း စသည္ျဖင့္) အပူေရာင္မ်ားကုိ အသုံးျပဳရန္ ေရြးျခယ္ျခင္းအားျဖင့္ ထင္းလင္းျပတ္သတ္သားမႈ ပြင့္လင္းမႈ၊ တက္ၾကြမႈ စသည္တုိ႔ကုိရရွိေစေသာ္လည္း ခံစားသူ၏မ်က္လုံးမွာ ၾကာၾကာအၾကည့္မခံပါ။ ပုံတစ္ပုံကုိၾကာၾကာၾကည့္မိတဲ႔အခါ ပြင့္ထြက္၊ ေတာက္ပေနေသာ အေရာင္မ်ားေၾကာင့္ မ်က္စိကုိ မူးေနာက္ေစပါတယ္။ အာရုံကုိလည္းရႈပ္ေထြးေစပါတယ္။ ထုိအခါပြင့္ထြက္ ပူေလာင္ေနေသာ အေရာင္မ်ားကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေျဖေလွ်ာ႔ရန္ေအးေသာအေရာင္၊ မႈိင္းေသာအေရာင္မ်ားကုိ ညွပ္ကာပူေလာင္မႈကုိေျဖေလွ်ာ႔ေစႏုိင္ပါတယ္။ အပူေရာင္မ်ားကုိ အသုံးျပဳသလုိပဲ အေအးေရာင္မ်ားကုိ အသုံးျပဳတဲ႔အခါမွာ ပုံတစ္ဟာ တည္ၿငိမ္ျခင္း၊ ေအးျမျခင္း၊ စသည္တုိ႔ကုိရရွိေစေသာ္လည္း မႈိင္ေတြျခင္း၊ စိတ္၀င္စားမႈအားနဲျခင္းတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေပၚေစျပန္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာအပူေရာင္ေတြနဲ႔ ျဖည့္စြက္ၿပီး ျပန္လည္ထိန္းခ်ဳပ္ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တန္ေဆး လြန္ေဘးမျဖစ္ရေအာင္ အေရာင္ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းဆုိတဲ႔ သေဘာကုိလည္းနားလည္ထားမွ ျဖစ္မွာပါ။သုိ႔ပါေသာ္လည္း ပုံတုိင္းအေရာင္ထိန္းခ်ဳပ္မႈကုိ ျပဳလုပ္ရမယ္ဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဇုိင္နာကုိယ္တုိင္က ကုိယ္ဖန္တီးတဲ႔ပုံတစ္ပုံ ဘယ္လုိခံစားေစမွာလည္း၊
ဘယ္ေလာက္ထိ ခံစားေစမွာလည္း ဆုိတဲ႔အေပၚမွာလည္း မူတည္ၿပီး အသုံးခ်ျခင္းအားျဖင့္ ခံစားမႈအားေကာင္းေသာ ပုံတစ္ပုံကုိရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပူျခင္းေအးျခင္းဆုိတဲ႔အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္အျမင္တစ္ခုကုိတင္ျပရရင္ ပူျခင္းသည္ အနီေရာင္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး၊ ေအးျခင္းသည္ အျပာေရာင္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာရတယ္လုိ႔ျမင္မိပါတယ္။ အစိမ္းေရာင္ဟာ အ၀ါဖက္သန္းေသာ ဖက္ဖူးေရာင္အေျခအေနမွာ ပူတယ္လုိ႔ခံစားၿပီး အျပာဘက္ကုိသန္းေသာစိမ္းျပာေရာင္ဟာ ေအးတယ္လုိ ခံစားရတဲ႔အတြက္ေၾကာင့္လုိ႔ ထင္ျမင္မိတာျဖစ္ပါတယ္။
ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အလြယ္အကူဆုံးနဲ႔ အရုိးရွင္းဆုံးနည္းေတြျဖစ္တဲ႔ အထက္ပါ အခ်က္၃ခ်က္ကုိ ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ အေရာင္ကုိင္တြယ္မႈကုိ အနည္းငယ္ ႏုိင္နင္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုံး၀ကၽြမ္းက်င္လာရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး။တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲေနေသာ အေရာင္မ်ားကုိ အသုံးျပဳၿပီး ပုံေဖာ္မႈေၾကာင့္မ်က္စိထဲတြင္တြဲစပ္ေနေသာအေရာင္မ်ားမွာဆန္႔က်င္မႈမရွိျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ထုိသုိ႔မဟုတ္ပဲ ကြဲလြဲမႈသိသာေသာ အေရာင္မ်ားကုိ ကုိင္တြယ္အသုံးျပဳေသာေၾကာင့္ အကုိင္အတြယ္ မကၽြမ္းလွ်င္ မိမိ၏အေရာင္ေၾကာင့္ပဲ ပုံ၏လွပမႈကုိျပန္လည္ ဖ်က္စီးတက္ပါတယ္။ ပုံရဲ႔တန္ဖုိးဟာလည္း ဒီအေရာင္ေတြေၾကာင့္ က်ဆင္းတက္တာေၾကာင့္ သတိထားကုိင္တြယ္သင့္ပါတယ္။သုိ႔ပါေသာ္လည္း မိမိဟာ အေရာင္ရဲ႔သီအုိရီေတြ၊ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိမႈေတြ၊ ခံစားမႈေတြ၊ စပ္ဟပ္ပုံေတြကုိ ကၽြမ္းက်င္တဲ႔သူျဖစ္ပါက မည္သည့္အေရာင္ပင္ျဖစ္ပါေစ ေကာင္းစြာထိန္းခ်ဳပ္အသုံးျပဳႏုိင္လ ုိ႔ျပႆနာရိွမယ္မထင္ပါဘူး။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေရာင္အကုိင္အတြယ္ မတက္ေသးေသာ ဒီဇုိင္း၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးထဲမွ အရာမ်ားကိုပုံေဖာ္ၿပီး ေရးသားလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္..........။
အေရာင္မ်ားျဖင့္ေလာကကုိအလွဆင္ႏုိင္ၾကပါေစ.............။
No comments:
Post a Comment